Opsterlands Belang en VVD: Aanbestedingen publiceren in de Woudklank

handshakeVan de 30 miljoen euro die de gemeente jaarlijks te besteden heeft komt maar 6.5 miljoen terecht bij Opsterlandse bedrijven. Dat is veel te mager, vinden VVD en Opsterlands Belang.

 

Plaats een vaste rubriek met de van gemeentewege te vergeven aanbestedingen in de Woudklank. En zet er een duidelijke instructie bij hoe mee te dingen naar de opdracht.

Volgens Hans de Jong van Opsterlans Belang en Hylke de Vries van de VVD is dat de beste en eenvoudigste manier om zoveel mogelijk eigen ondernemers te betrekken bij gemeentelijke aanbestedingen. ‘Doe niet te ingewikkeld, een klein blokje volstaat’, aldus De Jong.

Kortste klap 

Dat na het rapport van de Rekenkamercommissie over het aanbestedingsbeleid nu een centrale inkoopcoördinator wordt aangesteld is toe de juichen, vinden de twee pleitbezorgers van het Opsterlands bedrijfsleven. Maar de gemeente zou nog actiever zorg kunnen dragen dat de eigen uitgaven binnen de gemeentegrenzen of regio blijven. Publicatie van aanbestedingen op de gemeentelijke websites of het landelijke TenderNed ontsnapt te makkelijk aan de aandacht, vermoeden zij. Bekendmaking in de Woudklank is de kortste klap.(bron Woudklank)

Column

Gisteren (8 oktober) verscheen op deze site een column over hetzelfde onderwerp, klik op aanbestedingsbeleid-beter-afstemmen-lokale-bedrijven.

Dit bericht heeft 1 commentaar

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.